Promotie bij verkoop

Makelaars Netwerk is van mening dat een goede woning presentatie en bijbehorende promotie essentieel is voor een goed verkoop traject.

Wij hebben alle diensten hieronder op een rij gezet. Door een combinatie van de bovenstaande media in te zetten krijgt de woning meer aandacht zal het verkoopresultaat verbeterd worden.

Totaalpakket

Makelaars Netwerk adviseert bij een verkoopopdracht altijd een presentatie pakket in te zetten, dit bestaat standaard uit:

  • professionele fotografie
  • 360 graden foto’s
  • plattegronden
  • Video

Met de inzet van deze middelen wordt er een uitstekende presentatie geboden aan de potentiële koper en staat het object boven aan op funda.nl.

Presentatie Pakket op Funda

Beter bekeken, beter bezocht
Bij de verkoop van een huis krijgt u geen tweede kans voor een eerste indruk. Als uw aanbod er meer uitspringt, vergroot u de kans op een betere verkoop. Een betere indruk van een object, levert écht geïnteresseerde bezoekers op en scheelt u en uw klant veel tijd.

Maak het verschil en spring eruit met het Presentatie Pakket
Het Presentatie Pakket is een bewezen sterke combinatie van Plattegrond, 360° foto’s en Video. Samen zorgen deze producten voor een verdubbeling van de online kijkduur.

Producten in het pakket

– Plattegrond
– 360 graden foto’s
– Video

Professionele fotografie

Makelaars Netwerk hecht veel waarde aan een complete presentatie van uw object. Kwalitatief hoogwaardige foto’s zijn essentieel om de interesse te wekken. De eerste foto bij een verkoopadvertentie geeft de belangrijke eerste indruk. Hoe aantrekkelijker deze foto is, des te groter de kans dat de bezoeker verder kijkt naar de advertentie. De ‘hoofdfoto’, maar ook de overige foto’s bij uw advertentie moeten daarom prikkelend zijn.

360° foto’s

Bij het interactieve mediaproduct 360° fotografie wordt een serie foto’s gemaakt vanuit één standpunt, maar steeds uit een andere richting. Deze serie foto’s wordt vervolgens met speciale software samengevoegd tot één geheel.

Door deze aaneenschakeling van de foto’s wordt het voor een bezoeker mogelijk om met navigatieknoppen 360° in het rond te kijken. Met een klik op een zogenaamde ‘hotspot’ kan de bezoeker een andere ruimte bekijken. De bezoeker bepaalt dus zelf waarnaar gekeken wordt. Er wordt daarom bij 360° fotografie ook wel gesproken over een ‘virtuele tour’.

Plattegronden

Makelaars Netwerk levert interactieve plattegronden die indien gewenst, gekoppeld kunnen worden aan de 360° foto’s. Het product interactieve plattegrond biedt zowel een 2D (plat) als een 3D (ruimtelijk) beeld van uw woning of kantoorpand. Dit biedt een potentiële koper de mogelijkheid uw object vanuit verschillende perspectieven te bekijken en zelf opnieuw in te delen en/of in te richten. Een potentiële koper krijgt daarmee een volledig beeld van de indeling van uw vastgoed.

Interactie tussen de bezoeker en het object
Wanneer de geïnteresseerde bezoeker nieuwsgierig is naar de (verdere) mogelijkheden die de ruimte biedt, is het mogelijk dat hij/zij de interactieve plattegrond bewerkt. Muren kunnen eenvoudig worden verplaatst en de meubels kunnen geplaatst worden.

Video

Waarom een Video?
Een Video bij uw presentatie op funda brengt de sfeer van een huis en de directe omgeving over. Met een Video kunt u inzoomen op de mooiste en belangrijkste aspecten van de woning, zoals het uitzicht, de lichtinval of authentieke elementen. De online kijker ervaart zo de sfeer van het huis optimaal en krijgt een voorproefje op de werkelijke bezichtiging.

Wat zijn de voordelen?

De beste presentatie: Met video geeft u het meest complete beeld van uw woning.
Opvallend: Trekt de aandacht van de geïnteresseerde woningzoekers.
Positief: Woningzoekers waarderen een video bij uw woning.
Eén video zegt meer dan 1.000 foto’s

Met een video presentatie geeft u extra attentiewaarde aan uw woning. U valt op doordat bezoekers een optimaal beeld krijgen. Hiermee vergroot u de kans dat u uw woning snel verkoopt aanzienlijk. Onderzoek toont aan dat een woning met video positief overkomt en daarmee de interesse in de woning doet stijgen.

Een goede videopresentatie heeft bijvoorbeeld een voice-over (een stem die de beelden toelicht) en achtergrondmuziek. Om beeld en geluid goed op elkaar te laten aansluiten, verdient een professionele leverancier de voorkeur.

Verkoopstyling

Verkoopstyling kan net een andere indruk geven zodat de woning beter wordt bekeken. Ruimtes worden optimaal benut en de sterke punten worden benadrukt. Dit kan door het schuiven met meubels, opruimen en inpakken maar ook door kleine woningverbeteringen.

Direct verkoopklaar
Geen woning is hetzelfde, verkoopstyling is dus maatwerk. Een verkoopstylist zal ter plaatse beoordelen hoe de woning optimaal gepresenteerd kan worden en gaat direct zelf aan de slag. Voor alle vertrekken zal de verkoopstylist voor de zekerheid een basispakket met accessoires meenemen.

Funda Toppositie

Door het grote aanbod op funda genereert een zoekopdracht vaak een lange lijst met woningen. Met Toppositie geeft u extra zichtbaarheid aan individuele objecten. Toppositie licht uw object gedurende een week of maand uit en zet deze prominent bovenaan de pagina, boven de zoekresultaten. Dat geldt voor desktop, tablet en mobiel.

Matching naar relevantie
Het nieuwe funda is geënt op relevantie. Dat we gezamenlijk de zoeker dat aanbod laten zien dat hij wil zien. Ook bij Toppositie hebben we dat principe meegenomen. Om het product extra efficiënt en relevant te maken wordt uw huis in toppositie daarom gematched met zoekers op funda. Wanneer de plaats en de prijs van hun zoekopdracht en uw object overeenkomen, bent u voor hen zichtbaar in Toppositie. En uiteraard: uw huis wordt ook gewoon in de resultatenlijst getoond.

Hoe Toppositie werkt
Toppositie wordt boven de zoekresultaten getoond. Voor desktop zijn er 3 posities, voor tablet 2 en bij mobiel 1. Wanneer er meer Topposities actief zijn dan in 1 keer getoond kan worden, laden we de beschikbare Topposities willekeurig in. Zo geeft u uw object gedurende de gehele looptijd van uw contract meer zichtbaarheid op funda. En dus niet, zoals in het verleden met Tophuis gebeurde, uw object langzaam naar beneden schoof wanneer er nieuwe Tophuizen werden ingezet.

Funda Promolabel

Waarom een Promolabel?
Door het grote aanbod op Funda genereert een zoekopdracht vaak een lange lijst met woningen. Een Promolabel biedt 40% meer presentatieruimte in de resultatenlijst, en zorgt ervoor dat de woning vaker wordt bekeken. Met een Promolabel kunt u een belangrijk verkoopargument onder de aandacht brengen, of de belangrijkste elementen van het huis benadrukken met een mozaïek van foto´s.

De voordelen van een Promolabel

Extra opvallen – Opvallen tussen het reguliere aanbod met foto’s of een gekleurd label.

Elementen belichten – De belangrijkste elementen van de woning al in de resultatenlijst benadrukken.

Meer bekijks – Met deze opvallende vermelding wordt het object vaker bekeken

Social Media

Het inzetten van diverse sociale media helpt de verkoop van een woning. De makelaar informeert klanten, vrienden en bekenden op een sympathieke manier over de verkoop van uw woning. Zij kunnen op hun beurt hun relaties weer, net zo eenvoudig, van informatie voorzien.

De voorgenomen verkoop wordt zo snel bij veel mensen bekend en heel vaak werkt “van horen zeggen” als een uitstekend middel om de verkoop te bespoedigen.

Facebook advertenties

Waarom adverteren op Facebook?
Makelaars Netwerk zet Facebook adverteren in om de woningen onder de aandacht van de doelgroep te krijgen.

Advertentiebeheer van Facebook biedt tevens uitvoerige statistieken om de advertentie campagne te monitoren en te optimaliseren. Facebook advertentie Makelaars Netwerk

Voordelen van Facebook adverteren

  • Groot bereik: 8,5 miljoen unieke bezoekers per maand
  • Kostenefficiënt: Tegen een lage prijs zeer gericht de doelgroep bereiken
  • Gericht adverteren: Doelgroepselectie is mogelijk op basis van locatie, leeftijd, geslacht, opleidingsniveau, beroep, werkgever en interesses.
  • Optimaliseerbaar: De resultaten zijn uitstekend meetbaar